ΤΑ 7+1 ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΕΑΝ ΕΜΠΛΑΚΕΙΣ ΣΕ ΤΡΟΧΑΙΟ ΑΤΥΧΗΜΑ...
Η κίνηση στους δρόμους έχει επανέλθει πλήρως μετά το lockdown και όπως δείχνουν τα αποτελέσματα ερευνών της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ) τα τροχαία έχουν αυξηθεί φέτος σε σχέση με πέρυσι κατά 12,6%. Το 55% μάλιστα των τροχαίων συμβαίνουν στην Αττική και αποτελούν καθημερινό φαινόμενο στους δρόμους. Είναι σημαντικό λοιπόν να γνωρίζει ένας οδηγός τι πρέπει να κάνει αν εμπλακεί σε ένα τροχαίο.
Διατήρησε την ψυχραιμία σου
Η εμπλοκή σε ένα τροχαίο είναι μια εμπειρία που ένας 1 στους 2 οδηγούς έχει βιώσει. Όσο δυσάρεστο και αν είναι, αντιμετωπίζοντας την κατάσταση με ψυχραιμία, το θέμα θα διεκπεραιωθεί ευκολότερα και πιο γρήγορα. Μάλιστα για να διευκολύνουν τις διαδικασίες αποζημίωσης οι ασφαλιστικές εταιρείες δημιούργησαν το σύστημα του φιλικού διακανονισμού.
Ο φιλικός διακανονισμός καθιερώθηκε για τη διευκόλυνση και καλύτερη εξυπηρέτηση των οδηγών σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος και κάνει τις διαδικασίες ταχύτερες ευκολότερες και πιο άμεσες. Ο συγκεκριμένος διακανονισμός είναι ένα σύστημα αποζημίωσης μετά από τροχαίο ατύχημα, που επιτρέπει στον αναίτιο ασφαλισμένο (δηλαδή που δεν έχει υπαιτιότητα για το ατύχημα) να αποζημιωθεί από τη δική του ασφαλιστική εταιρία, αντί για την εταιρία του υπαίτιου οδηγού, απαλλάσσοντάς τους πελάτες από την ανάγκη να στραφούν κατά της ασφαλιστικής επιχείρησης του υπαίτιου οδηγού.
Σε περίπτωση τραυματισμού κάλεσε τροχαία και ασθενοφόρο
Σε περίπτωση που κάποιος έχει τραυματιστεί ακόμα και ελαφρά, είναι απαραίτητη μια κλήση στο ΕΚΑΒ για τις πρώτες βοήθειες αλλά και για την μεταφορά των τραυματισμένων σε νοσοκομείο. Στη συνέχεια απαιτείται μια κλήση στην τροχαία για να καταγραφεί το συμβάν και να δρομολογήσει τις απαραίτητες ενέργειες.
Κάλεσε την φροντίδα ατυχήματος
Οποιοδήποτε πακέτο ασφάλειας και αν έχει επιλέξει ένας οδηγός, οι υλικές ζημιές καλύπτονται από την ασφαλιστική εταιρεία αρκεί να τις καταγράψει η φροντίδα ατυχήματος. Η Φροντίδα Ατυχήματος είναι μια κάλυψη που παρέχεται σε όλα τα ασφαλιστικά πακέτα και ενεργοποιείται για κάθε ατύχημα ή βλάβη που προκαλείται από τροχαίο.
Η βοήθεια είναι 24ωρη και παρέχεται στον οδηγό είτε ευθύνεται, είτε όχι. Μόλις η φροντίδα ατυχήματος φτάσει στο σημείο που βρίσκονται τα εμπλεκόμενα οχήματα θα ετοιμάσει την δήλωση ατυχήματος θα κάνει καταγραφή των στοιχείων και θα φωτογραφίσει το τρακάρισμα. Στη συνέχεια θα αποστείλει όλα τα απαραίτητα έγγραφα στην ασφαλιστική εταιρεία για να ξεκινήσει η διαδικασία της αποζημίωσης.
Μετακίνησε το όχημα σε ασφαλές σημείο
Την στιγμή που θα γίνει το ατύχημα πρέπει άμεσα να σταματήσουν να κινούνται τα εμπλεκόμενα οχήματα. Αυτό είναι απαραίτητο για δύο λόγους. Αρχικά για να βεβαιωθούν οι οδηγοί πως δεν υπάρχουν τραυματίες και στη συνέχεια γιατί μπορεί να έχει προκληθεί βλάβη στα αυτοκίνητα που πιθανόν να τα επιβαρύνει αν μετακινηθούν.
Αν το ατύχημα συμβεί σε δρόμο ταχείας κυκλοφορίας ή σε μια στροφή χωρίς ορατότητα θα πρέπει εφόσον είναι δυνατόν να μετακινηθούν τα οχήματα σε ένα ασφαλές σημείο για την αποφυγή επιπλέον ατυχημάτων.
Καλό είναι αν υπάρχει η δυνατότητα, πριν μετακινηθούν τα εμπλεκόμενα οχήματα σε ασφαλές σημείο, οι οδηγοί να φωτογραφίσουν το σημείο του τροχαίου που κάτι πιθανόν να βοηθήσει την φροντίδα ατυχήματος να έχει μια καθαρή εικόνα για την υπαιτιότητα του τροχαίου και την έκταση των υλικών ζημιών.
Σημείωσε τα στοιχεία των μαρτύρων
Σε περίπτωση που το ατύχημα έγινε σε σημείο που βρίσκονται αυτόπτες μάρτυρες, η καταγραφή των στοιχείων τους, βοηθάει αρκετά την ασφαλιστική εταιρεία ώστε να δει τι ακριβώς συνέβη και να καταλήξει στο συμπέρασμα υπαιτιότητας του τροχαίου. Τα στοιχεία πιθανόν να φανούν χρήσιμα στην ασφαλιστική εταιρεία για να έχει μια ολοκληρωμένη εικόνα του ατυχήματος.
Κάλεσε την οδική βοήθεια
Σε περίπτωση που το όχημα χρειάζεται μετακίνηση, είναι απαραίτητο ο οδηγός να καλέσει την οδική βοήθεια που έχει στο συμβόλαιο του. Η οδική βοήθεια έχει υποχρέωση να φτάσει στο σημείο οποιαδήποτε ώρα της μέρας, σε οποιοδήποτε σημείο και να εξασφαλίσει την ομαλή διευθέτηση οποιουδήποτε προβλήματος, όπως για παράδειγμα η επιτόπια επισκευή του αυτοκινήτου ή να μεταφέρει το εμπλεκόμενο όχημα σε συνεργείο της περιοχής. Η οδική βοήθεια είναι μια σημαντική πρόσθετη κάλυψη στην ασφάλιση αυτοκινήτου και αναγκαία για περιπτώσεις ατυχημάτων ή και βλαβών.
Ετοίμασε όλα τα απαραίτητα έγγραφα που θα χρειαστείς
Τα έγγραφα που θα χρειαστεί ένας οδηγός είναι το δίπλωμα οδήγησης και η ταυτότητα ώστε να καταγράψει η φροντίδα ατυχήματος τα στοιχεία που χρειάζεται, καθώς επίσης και την ασφάλεια αυτοκινήτου μαζί με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος για να ενημερωθεί η ασφαλιστική εταιρεία και να δρομολογήσει τις απαραίτητες διαδικασίες.
Τηλεφώνησε στον ασφαλιστικό σου σύμβουλο
Στο Pricefox.gr οι καταναλωτές έχουν 24ωρη εξυπηρέτηση πελατών, 7 ημέρες την εβδομάδα μέσω εξειδικευμένων ασφαλιστικών συμβούλων, οι οποίοι είναι διαθέσιμοι για κάθε απορία ή καθοδήγηση στο 2103000450 για ό,τι και αν συμβεί ειδικά σε περίπτωση ατυχήματος.
Στην εύχρηστη πλατφόρμα του Pricefox οι καταναλωτές μπορούν επίσης να συγκρίνουν πακέτα και καλύψεις για ασφάλεια αυτοκινήτου, ασφάλεια αγροτικού, ασφάλεια φορτηγού και ασφάλεια επαγγελματικού οχήματος και να αγοράσουν μέσα σε 2' το συμβόλαιο που τους ταιριάζει στην πιο συμφέρουσα τιμή της αγοράς.
Πηγή: https://www.newsbomb.gr
03/01/2022